středa 8. října 2008

Prvni dojmy z Koh Samui

Mili pratele,

posilam dalsi srdecny pozdrav, tentokrat z ostrova Samui. Skoda, ze tu nejste se mnou, meli byste spoustu zabavnych prihod/historek, co se mi tady v jednom kuse stavaji. Kam se na me hrabe Mr.Bean.

Prave jsem na ceste z nemocnice (proc zrovna z nemocnice vysvetlimhned dale). Sedim v mistni kavarne a personal si me bude zase urcite pamatovat. Vzdycky, kdyz nekam prijdu podruhe, tak se personal usmiva od ucha k uchu, uklani se a pta se jestli si dam zase zazvorovy caj.Myslim, ze si me pamatuji proto, ze jsou tak zakaznicky orientovani.Urcite to neni proto, ze si jako jedina davam ve 36st na slunicku horky zazvorovy caj (to kvuli kasli), jim krevety se slupkama a nejedle dekorace jidel, protoze nevim co to je :-).

Takze jsem pred par dny opustila Bangkok a vyjela nocnim vlakem smer Samui. Jela jsem ve dvojkupe s thajskou rodinkou, pokecali jsemrukama/nohama, (oni vsichni dohromady umeli celkem asi 3 slova anglicky) a spolecne jsme na zemi v kupe povecereli :-). V noci jsem trpela, ve vlaku bylo tak 11st, cela modra a zmrzla jsem koukala z okenka na to 30 stupnove vedro venku. Okna nesla otevrit. To bych nikdy neverila, jaka muze byt mucirna ledova klimacka foukajici na hlavu. Az na zimu byla ale jizda thajskym vlakem parada. Pak jsem jela jeste cca 4h lodi spolecnosti Lomprayah (docela luxusni rychlolod) a tam jsem zazila perne chvile. Byly extremni vlny a me bylo skoro celou cestu spatne. Zachody byly na zadni palube, ale nez k nim clovek dosel, tak sebou parkrat trisknul o zem, o zed nebo o spolucestujici. Melo me varovat, ze stewardi na zacatku cesty rozdavali blici pytliky aubrousky. Kdyz uz jsem ale na zachod dosla, tak uz to slo, tam uz clovek nenarazel do sten z takovy dalky. Vzdycky jsem cekala az se mnou vlna triskne nad misu a pak jsem se mohla 'vyblejt'.

Kdyz jsem dorazila do Samui - nevyspala, rozcuchana se zaludkem jak navode, pul dne jsem jezdila po ostrove taxikem a hledala, kde ze to mam bydlet. Rezervaci jsem mela dopredu, ale 3 taxikari se tam nejak nemohli trefit, ackoliv jsem jim dala adresu i mapu. Cesta z pristavu do resortu (cca 5km) me stala vic nez cesta z Bangkoku do KoSamui(500km). Nevim jestli kdyz taxikari videli podivnou zmatenou turistku, tak mi chteli trochu odlehcit penezenku nebo jestli to fakt nemohli najit.

Nakonec jsem ale uspesne dorazila do resortu Chalee Villa a ubytovala jsem se. Bydlim v chatce jako z filmu - je dreveno rakosova, ma napul venkovni sprchu z rakosu, je cca 15m od more a stoji primo na plazi obklopena palmami. Jestli jeste poradne nezavidite tak ma taky verandu s houpaci siti a po stenach lezou mali roztomili gekonci. Teda aspon myslim ze jsou to gekoni, zerou cvrcky. 20m od chaty je bambusova restaurace a za ni kousek masazni molo. Plaz i masaze mam jenom pro sebe, skoro nikdo tam nechodi. Je to fakt jak z prospektu nejake cestovky. Ma to jen jednu chybu, bavilo me to jenom 0,5 dne (slovy PUL) a mam to koupeno na 27 dni (slovy DVACET SEDM). To jsem ale frajerka co? Takze asi pobyt zrusim a nekam popojedu. Asi prijdu o penize, ale co my nezamestnani, musime tu podporu nejak utratit.

Mam tady novou kamosku, je ze Singapooru, jmenuje se Karen a seznamily jsme se na slonu. Jela jsem na okruzni jizdu kolem ostrova a kousek byl na slonech.

No ale dneska mam obzvlast adrenalinovy den. Mam uz od prijezdu doThajska kasel a poslednich par dni dost divny kasel, tak jsem si ja hypochondr precetla v Lonely Planetu, co vsechno se tu da chytit za nemoci a s hruzou a s kaslem jem vyrazila do mistni nemocnice s honosnym nazvem Thai International Hospital. Melo to ale hacek,taxikarum tady neverim a tak jsem si pujcila motorku. Az do dnesniho rana jsem nevedela, ze umim jezdit na motorce. Jizda na motorce je tu velice nebezpecna, jezdi se tu vlevo a silnice je na muj vkus dost chaoticka - asi proto ze motorky tu ridi blazni jako ja, co na to nemaji ridicak a neznaji mistni predpisy. A pak jsem si rekla, no co mam umrit na tuberkulozu nebo na motorce, to uz vyjde nastejno a vyrazila jsem - po leve strane rychlosti 15km/hod, v ocich smrt.

Kupodivu jsem dojela, asi proto ze jsem jela vetsinu cesty krokem po chodniku, kde nikdo nechodi :-). Nemocnice me prekvapila, byla docela luxusni, mela jsem pridelenou sestru, ktera me vsude vodila - to je vyborna sluzba pro zmatene turisty, nemocnice i turista tak usetri spoustu casu behanim po chodbach a zbytecnou komunikaci s personalem, ktery nevi o co jde. Behem 40min jsem mela vse vyrizene od pruvodniho vysetreni s rentgenem, merenim tlaku, pohovorem s doktorem az po rozbory, vysledky a vysvetleni jak brat leky. Sranda byla, kdyz se me ptali na zacatku co mi je a ja jim rekla, ze mam kasel :-). To si asipomysleli, ze ti Evropani jsou pekne divni, kdyz chodi s kaslem do nemocnice. No ale pan doktor se nade mnou slitoval, stanovil diagnozu bronchitis a dal mi ctvery ruzne tabletky - antibiotika, tablety na kasel, tablety proti kasli a tablety proti zanetu. Taky jsem dostala karticku se jmenem a s ID, pry az prijdu priste, mam karticku ukazat - asi je to neco jako permanentka :-).

Tak jdu pokracovat jizdu smrti na motorce, budu muset zrychlit alespon na 20km/hod, jinak asi pro okolojedouci musim vypadat jako ze stojim :-).

Mejte se vytecne, uzivejte si barevny podzim (ja o nej letos prijdu) a ja se zase ozvu nebo povypravim az dorazim.

Lida

P.S. Nicmene musim priznat, ze ackoliv vse vypada s odstupem dost vesele, neni mi porad uplne do smichu a taky se mi po vas strasnes tyska :-(.

A jeste par postrehu, co me zaujalo na Samui:
  • cely ostrov je krome plazi a resortu jedna velka silnice, ktera vede kolem dokola, kolem ni se soustreduje veskery zivot - restaurace, cestovky, inet kavarny,.. Z tehle silnice se sjizdi k resortum.
  • na snorchlovani se musi dojizdet na jine male okolni ostrovy
  • maji tu klasicke atrakce pro turisty (chramy, budhy, ruzne sochy, cvicene opice, slony), ale jsou trochu 'ubohe' nebo jak to nazvat
  • mistni i turisti se vetsinou dopravuji na motorkach
  • na ostrove je Tesco!!! to me fakt zaujalo, protoze jinak je to spis divocina a tesco bych tu teda necekala, navic vypada uplne stejne jakotreba to v Praze na Skalce akorat se jmenuje Tesco-Lotus a ceny jsou polovicni. A v tom Tescu je multikino!!! To me teda opravdu dostalo:-).
  • nikde tu nemaji decaff ani ovocny caj, prijde mi ze to asi neznaji, kdyz se na to zeptam, tak se tvari divne (caj maji jenom cerny azeleny)

Žádné komentáře: